پایگاه خبری عراقی «بغداد الیوم» به نقل از منبعی نزدیک به گروه‌های مقاومت به اظهارات درخصوص محل دفن پیکر شهید سید حسن نصرالله پایان داد.

سید حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، منبع مذکور به بغداد الیوم گفت: «طی تماس‌ها و گفت‌وگوها با برادران حزب الله درباره پرونده‌های عدیده از جمله مراسم تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روشن شد که برگزاری مراسم تشییع در مقطع کنونی تقربیا محال است زیرا جنگنده‌های دشمن اسرائیلی مستقیما آن را هدف خواهند گرفت و منجر به وقوع شهدا و مجروحان خواهد شد چرا که ما در برابر رژیمی قرار داریم که در سایه حمایت بی‌سابقه غرب و به خصوص آمریکا از ارتکاب هیچ جنایتی ابا ندارد.»

وی افزود: «معتقدیم پیکر شهید نصرالله دو روز بعد از شهادت در یکی مزارهای لبنان و به شکلی کاملا محرمانه به خاک سپرده شده است چرا که مشخص کردن محل دفن پیکر این شهید موجب می‌شود اشغالگران از طریق مزدوران یا اقدامی مستقیم به مرقد ایشان تعدی کنند؛ این موضوعی است که هیچکس بر سر آن اختلافی ندارد.»

این منبع نزیک به مقاومت عراق تاکید کرد: «پرونده تشییع و دفن به نظر می‌رسد از همان ابتدا قطعی شده است و تنها پس از پایان جنگ می‌توان مراسم تشییع برگزار کرد و یا محل دفن را مشخص کرد اما به هر حال مزار ایشان در لبنان خواهد بود.»

پیش از این برخی منابع خبری از رسیدن پیکر شهید نصرالله به شهر نجف اشرف خبر داده بودند که هیچ اطلاعاتی قطعی در این باره وجود ندارد و همه اطلاعات حاکی از آن است پیکر ایشان در لبنان دفن خواهد شد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گذشته محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 887411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 13
    چه خبر دردناکی... خانه ی ابدی ایشان پنهان است...🥺
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    7 23
    چه غریبانه و مظلومانه به خانه ی ابدی رفتید... سید حسن نصرالله سفرتان بهشتی...🥺🏴
  • Utopia IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 29
    وقتی مکان استقرار نصرالله با نفوذ اطلاعاتی اسرائیل شناسایی و منجر به شهادتش شد اونوقت شما میگید محل دفن شهید محرمانه هستش؟! اون خبیث به همه جا نفوذ کرده...
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 22
    یاد اشعار زیبای آغاسی افتادم ، یا علی جان تربت زهرا سلام الله علیها کجاست
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 7
    یا علی جان تربت زهرا کجاست
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    6 8
    یا امیر المؤمنین روحی فداک آسمان را دفن کردی زیر خاک ؟ آه را در دل نهان کردی چرا ؟ ماه را در گل نهان کردی چرا ؟ یا علی جان تربت زهرا کجاست ؟ یادگار غربت زهرا کجاست ؟ تا ز نورش دیده را روشن کنم بر مزارش شعله ها بر تن کنم
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    1 4
    بهتر بود اول می آوردنش ایران بعدش عراق و میلیونی تشییع میشد بعد پنهانی داخل لبنان دفنش می‌کردند درود خدا بر همه شهدای مقاومت مخصوصا حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 4
    چه مظلومانه و غریبانه. یاران چه غریبانه رفتند از این خانه. ان شاء الله نابودی اسرائیل. خدایا خودت کمک کن